Jak zacząć pracę z Bascom AVR



Programowanie procesorów AVR z wykorzystaniem Bascom AVR jest bardzo proste, przez co wielu młodych adeptów programowania procesorów chętnie wybiera to narzędzie. W istocie, Bascom pozwala na szybki i łatwy start z mikrokontrolerami, chociaż nie daje on takich możliwości jak język C lub Assembler.


W niniejszym poradniku skupiłem się głównie na zupełnych podstawach. Pokazałem tutaj skąd pobrać wersję demo Bascoma, jak go ewentualnie skonfigurować oraz jak zaprogramować procesor. Mam nadzieję, że wystarczająco jasno przestawiłem te zagadnienia i początkujący bez trudu przejdą przez ten poradnik i uda im się zaprogramować pierwszy w życiu mikrokontroler.


W poradniku wykorzystałem płytkę ewaluacyjną, którą sam sobie zaprojektowałem na podstawie zestawu ZL11AVR dostępnej w sklepie KAMAMI. Moja płytka jest modernizacją płytki ZL11AVR i jest z nią całkowicie kompatybilna. Oczywiście można użyć dowolnej płytki z dowolnym procesorem AVR lub po prostu użyć zwykłej płytki stykowej. 

Komentarze

Popularne posty